Pages

Wednesday 12 December 2012

TV3 Suku Kaki Pembelit : Mazidul Akmal Jadi Mangsa Keadaan


pada hari sabtu aku x ingat ar tarikh bila tapi dalam bulan 12.2012 ar aku tengok majalah tiga...kali ini tajuk yang diaorang bawakan untuk para penonton adalah isu AES. sepertimana yang kita sedia maklum, sistem AES atau nama panjang dia Automated Enforcement System ini di pasang di seluruh negara dari jalan2 biasa, traffic light, jalan2 besar dan juga lebuh raya...pemasangan ini dilakukan secara berperingkat2...





so bebalik kepada isu Majalah 3, isu dia bawak pada malam tu ialah isu AES....so aku pn tengok ar....bahagian yang menarik perhatian aku adalah bahagian Superbike bawak laju dan juga kereta2 yang bawak laju....masa aku tengok majalah tiga tu aku agak terkejut dan juga pelik...aku pelik sebab wartawan pada masa tu ialah Mazidul Akmal Sidek boleh menyatakan bahawa 2 superbike itu berkuasa "1000cc" dan kelajuan mereka sekitar "250kmj"....macam mana Mazidul boleh tahu superbike tu 1000cc???kelajuan dia 250KMJ??? dengan hanya tengok dari jarak yang jauh dan dari dalam helicopter PLUS...
Pelik bin ajaib ar....

pastu ada satu lagi adegan yang mencuri tumpuan aku ialah Kereta memecut laju dan disyaki sedang berlumba dengan satu lagi kereta....ni lagi satu aku jadi pelik....pelik sebab apa korang tau x....sebab kereta tadi yang berlumba tu masuk RNR...pegawai JPJ yang berada dalam Helicopter bersama wartawan dan juru kamera menelefon squad peronda JPJ lebuh raya untuk menahan pemandu tersebut....yang jadi pelik kat aku sebab moto tadi punya la laju tapi diaorang x call squad peronda pn untuk kejar or tangkap dekat mana2 RNR or Plaza tol.....rupa2 nya gambar ni menceritakan segalanya.....


(Korang nampak x dekat belakang tu Helicopter Plus)


(Pelesit nie rupa2 nya Geng Sendiri)



aku bukan apa...aku pn rasa macam kena tipu...yang kita nie ia2 je pecaya pasal benda2 yang dia tunjuk dekat kita...last2 menipu rupanya....lagi satu aku kesian dekat Mazidul sebab dia yang melaporkan kes nie dia yang kena serang dengan orang awam....padahal bos dia yang suruh buat benda2 nie...










aku kesian dowh dengan Mazidul nie sebab dia jadi mangsa keadaan...dia just buat kerja dia...bagi aku ar kn...aku dah paham sangat dengan bos2 TV3 suku nie sebab diorang nie kan Kroni....so tujuan dia bawak tajuk nie jadi isu yang dimainkan di Majalah 3 adalah bertujuan untuk menghalalkan apa yang dilakukan oleh kerajaan....walaupun ramai rakyat yang menolak AES...bukan saja rakyat menolak malah Pimpinan Pas iaitu Saudara Mahfuz Omar dan juga Ketua Pemuda Umno sendiri kerana masih ada kecelaruan dalam sistem ini...tapi kerajaan masih berdegil dan antara cara menghalalkan AES ini adalah dengan membuat topic bagi rancangan Majalah 3 supaya rakyat dapat memahami...la kononnya...hahhaha

No comments:

Post a Comment