Pages

Thursday 26 July 2012

Apa itu Dreambox,Openbox,Skybox....




Dreambox, Openbox, Skybox dan bermacam2 lagi jenama yg terdapat di pasaran tetapi ia mempunyai fungsi yg sama iaitu menterjemahkan signal TV dan Radio dari satellite yang anda inginkan. Peralatan di atas lebih di kenali sebagai decoder atau Set-Top-Box...sama seperti Kotak A$terok anda. Peralatan2 ini juga mempunya banyak jenis dan dibuat dari seluruh dunia. Untuk decoder yg mahal serta tahan lama, Dreambox adalah pilihan yg terbaik kerana ia Made in USA dan harga bagi satu unit decoder HD boleh mencecah 1k atau lebih. Model ini selalunya digunakan oleh penembak2 Satellite yg extreame.







Dari gambar di atas penembak2 satellite tv extreame selalunya menembak satellite lebih dari 1 satellite dan juga mereka selalunya lebih suka menggunakan Dreambox kerana tahan lasak. Brand2 lain lebih sesuai digunakan oleh penembak2 baru dan tahap sederhana kerana harga yg murah.

Decoder ini juga mempunyai function dimana ia dapat menerima banyak satellite signal sekali gus dimana decoder seperti A$terok tidak boleh kerana decoder A$terok terlah di programkan untuk menerima satellite signal dari satellite Me@SaT 3/3a sahaja.


2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. kalo xde satellite dish cmne plak?? perlu bli ker?? kalo bli satellite astro kn perlu byar astro tiap2 bulan?? sorry eyy, kurang faham.. hihi

    ReplyDelete