Pages

Sunday 25 August 2013

Note 2 Aluminium Bumper & Back Cover














Apa yang aku boleh katakan tentang Aluminium Bumper ni adalah sangat baik....dari segi kualaiti barang dan kualiti binaan dia sangat baik....semua button yang terdapat pada bumper ini sangat baik dimana ia dapat di tekan dengan kurang daya tekanan...bahasa mudahnya lembut untuk di tekan. setakat hari ini 26/08/2013....hp saya dah jatuh lebih kurang 3 kali....terjatuh dan mengenai sudut @ bucu hp/aluminium bumper.....saya perhatikan aluminium bumper ini tidak ada retak langsung....ini menunjukkan binaan aluminium bumper nin sangat teguh...


mengenai back cover pula.....binaannya adalah berasaskan plastik dan ia agak tebal jika dibandingkan dengan original cover....tetapi tiada sebarang halangan yang saya temui sepanjang saya pakai back cover ini....apa yang dapat saya perhatikan, back cover ini dihasilkan dari dua bahagian yang berbeza dimana cover yang berwarna ungu itu dileatkan ke atas satu lagi cover hitam dibawahnya....itu yang menyebabkan cover ini lebih tebal dari yang original....satu kelemahan cover ini ialah, ia tidak dilengkapkan dengan NFC chip dibelakangnya....tetapi bagi saya ia bukan kelemahan yang ketara kerana di Malaysia NFC tidak digunakan ataau dimanafaatkan seperti dinegara2 maju.

1 comment: