Pages

Monday 10 December 2012

Philips DvD Home Theater System









(Sorry Gambar Ada Yang Kabur Sikit N Barang Berhabuk)

Ok.....kali nie aku nk cerita sikit HT (Home Theater) yang aku baru beli jugak ar....harga aku beli lebih kurang dalam RM360 macam tu ar....aku beli nie pun sebab aku geram sangat dekat HT sebab bila kita tengok tv@ a$tenuk dengan sound dari tv rasa macam x puas hati je sebab aku nie suka bunyi yang "rich" bak kata orang putih....maknanya ada bunyi treble n bass....dengan kata mudahnya bunyi tu ada boom n bedesing or bunyi macam dalam pangung wayang....

kalau tengok a$tenuk dengan adanya HT ni baru ar rasa puas sikit sebab bunyi dia ada boom boom pow sikit....x de ar bunyi stereo speaker cabuk dari Tv lama aku tu....hehehehe

aku nie bab2 sound quality nie aku minat sikit.....tu yang aku sanggup kumpul n perabih duit aku untuk beli menatang nie....misti korang tertanya- tanya bunyi dia ok x?? bagi aku ar kn kalau nak beli HT nie kita kena tengok pada saiz speaker, saiz woofer, berapa watt yang sound dia produce (ex: aku punya 300w RMS). So untuk aku punya nie orang cakap ok ar dari x de langsung kn....tp kalau ikut aku ar kn, aku x puas hati lagi sebab bass dia slow sangat walaupun aku dah set dia punya preset EQ to Rock (the loudest Bass) tapi x menganccam jugak...last2 solutionnya aku amik bass 12' inci kereta aku, aku g beli wire speaker dekat jalan pasar pudu....balik aku pasang baru ar ada boom sikit....

*Aku pakai bass kereta aku yg 12' inci tu pn sebab tu je yang tinggal selepas Sound System Kereta aku kena curi seperti yang aku post hari tu*

1 comment:

  1. Tumpang bertanya..sy pkai set dvd home theater LG..sekarang sy cuba nak guna subwoofer kereta dan pasang di set home theater sy..rasenya akan ada masalah ke bagi dvd sy atau ape2 yg berkaitan kalau sy gunakan subwoofer kereta tu?mohon bantu. Tq

    ReplyDelete